Deezer kirittää streaming-markkinoilla
Ranskalainen Deezer on kiivennyt Yhdysvaltojen musiikin streaming-palvelumarkkinoiden kakkossijalle. Kirittäminen johtuu yrityksen tuoreimmasta ostoksesta: AT&T:n hallinnoimasta Muve Music -palvelusta.
Muve Musicin myötä Deezerille siirtyy noin kaksi miljoonaa uutta tilaajaa. Yhdysvalloissa tämä riittää nostamaan palvelun kakkossijalle. Yhdysvaltojen ykkösenä on vielä toistaiseksi Spotify arviolta kuudella miljoonalla maksullisella tilaajallaan.
Globaalilla tasolla Spotify rikkoi vuodenvaihteessa 15 miljoonan maksullisen tilaajan ja 60 miljoonan aktiivikäyttäjän rajan.
Deezerin strategiasta mielenkiintoisen tekee sen poikkeuksellinen monimuotoisuus. Tuoreen Muve-kaupan ansiosta palvelun perusmaksu tulee olemaan 6 dollaria kuukaudessa, mikä on merkittävästi vähemmän kuin kilpailijoiden hinta 9,95$.
Deezer tarjoaa myös ilmaisia podcasteja ja puheradio-ohjelmia aiemmin ostamansa Stitcherin kautta. Lisäksi korkeamman äänenlaadun ystäville on saatavilla Deezer Elite 19,99 dollarin kuukausimaksua vastaan.
Nähtäväksi jää millaisen vastineen Spotify tai esimerkiksi uudistuksia lupaillut Applen Beats Music antavat Deezerin kiritystoimille.
Asiasta uutisoi Forbes.